Harrastukset

Puutöissä mökillä isäni apurina

Mökkeily on ykköspaikalla, sillä siellä voi rentoutua tai puuhastella joskus tarpeen, mutta usein rentoutumisen ja työstä irrottautumisen merkeissä. Tekemistä löytyy aina niin halutetssaan, mutta mielipaikkani kesällä on riippumatto rantakoivuissa ihan vesirajassa.

Koirat on olleet perheenjäseniä. Karkeakarvainen mäyräkoira Veeti reilu 15v ja toinen persoonallinen karvakuono Bono ovat siirtyneet koirien taivaaseen, mutta yhä sykkii sydän karkkareille.

Kuntoilun toteuttaminen on taas alkanut. Näin terveydenhuollon ammattilaisena tietää kaiken sen tarpeen ja hyödyn mitä liikunta tuo tullessaan, mutta miksiköhän se on joskus niin vaikeaan toteuttaa. Olen aloittanut golfin muutam vuosi sitten. Golf kasvattaa keskittymiskykyä ja laittaa kävelemään useita kilometrejä hyvässä seurassa.

Ratsastaminen on yksi mielilajeistani, vaikka hevosen selkään tulee noustua nykyään vain satunnaisesti.  Nyt toimin lähinnä "viikonloppuratsastajana".

Olen elinikäinen oppija. Maisterin opintojen jälkeen aloitinkin jatko-opinnot, jotka tällä hetkellä etenevät oman ajan ja rahoituksen sekä miten oman työn ohessa on mahdollista.

Järjestötoiminta on vahvalla sijalla harratustoiminnassani. Nyt voin jo sanoa, että olen ollut mukana kohtalaisen pitkään ja monissa eri toiminoissa. Mielestäni monet eri järjestötoimintani ovat kohdanneet sekä työni puolesta että eri järjestöissä toimimisen kannalta. Viime vuosina olen ollut aktiivinen kunnallispolitiikassa. Edellisellä vaalikausilla olen toiminut sosiaali- ja terveyslautakunnassa jakaupunkisuunnittelulautakunnassa. Soster lautakunnassa kuntalaisten koko elämisen kirjo oli näkyvissä ja usein tuntui, että omat vaikuttamisen paikka oli kohtalaisen kaukana. Kaupunkisuunnittelulautakunnassa ennakoinnin taito valmisteltavien asioiden kokonaisuudessa on haasteellista, mutta toivon voivani kantaa oman korteni kekoon sekä antaa omaa osaamistani muiden käyttöön. KALAssa olen vara ja nyt toimin Rkahdeksi akennuslupajaoeston puheenjohtajana.

Toimin Vantaan Kokoomusnaisissa puheenjohtajajana vuoden 2008 alusta. Meillä on pieni, mutta kompakti yhdistys, josta oli neljä ehdokasta 2012 KUNNALLISVAALEISSA ja yksi pääsi valtuustoon ja itse nousin jälleen varajäseneksi! Tänä vuonna 2017 taas vaalit, jossa yhdistyksestämme on kaksi kuntavaaliehdokasta!

Ammatillisissa järjestöissä olen toiminut aktiivisesti, esim. Sairaanhoitajaliiton varapuheenjohtajana minun toimenkuvaani kuului hallitustyöskentelyn lisäksi osallistuminen työryhmätyöskentelyihin. Syksyllä 2013 minut valittiin Euroopan sairaanhoitajajärjestöjen yhteistyöelimen (EFN - European Federation of Nurses Associations) puheenjohtajaksi kaksivuotiskaudeksi. EFN:ään kuuluu 28 EUn jäsenmaata sekä Norja, Islanti ja Lichtenstain.

Kahdesti vuodessa kokoontui myös Pohjoismaiden Sairaanhoitajien yhteistyöfoorumi (SSN - Sykepleiernes Samarbeid i Norden) sekä kahden vuoden välein Kansainvälinen Sairaanhoitajaliitto (ICN - International Council of Nurses), jossa oli kokoukset ja konferenssit.

Aikaisemmin toimin aktiivisesti opiskelijatyössä, jossa pääsee tapaamaan tulevaisuuden sairaanhoitajajia. Nyt pääsen työssäni tapaamaan opiskelijoita ja antamaan myös vaikutteita sekä kannustusta oman alan, ammatillisuuden ja järjestäytymisen teemoilla.

Muita harrastuksia onkin sitten satunnaisesti innostuksen mukaan.